Tuesday, May 10, 2011

suka,sayang,cinta,minat. yg mna 1 ?

salam
*
*
*
*
*
*
haaa~
entry yg plek.
xpenah pn aku wt.
haha~
*
*
*
*
*
tiba2 aku rse cm terpikir sal bnde alah ne.
so aku pn rse nk 2lis ler.
hee~
meh2 kta discover perbezaan

^suka,sayang,cinta & minat^

*
*
*
*
*
*

^SUKA^
suka prangai dya.
ska cara dya.
bla dgn dya kta rse nk gelak smpai pecah perut.
ska tgok ketrampilan dya.
tpi kalo xjmpe xder la kta teringat2 dya.
suka lebih tertumpu kpada org yg dpt hburkan hati kite.

*
*
*
*

^SAYANG^
dya ada saat kta perlukan.
dya mnjadi tmn dikala ssh dan sng.
kkdg kta juga ada saketkan hati dya.
dya juga seorang yg snggup memeningkan kpala memikirkan masalah kte.

*
*
*
*

^CINTA^
mnhrpkan dya jd milik kita.
xnk saketkan hati dya.
bnda ape yg kta wt kta nk dya tawu.
&
dalam fikiran kte ade dya jer..


*
*
*
*

^MINAT^
kebolehan yg ade pada drinya yg bley mnarik perhatian kte.
cnth : aku ske owg tgi,putih,hnsem,lawa,pandai,kacak,
haa~
so sume 2 akan jd perhatian ntok aku dekatinya.
(eh2..kt atas 2 cnth je taw.xder kne mngena ngn sspe pon..)

*
*
*
*
phm x..phm x?
aku ne xpndai nk nulis.
just maw kngsi ape yg aku rse je.
*
*
*
*
tpi org cakap.
(orang yg cakap bkn aku eh.)
tnpa MINAT,SUKA, & SYG..
CINTA xkn ade.
so,
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
sume org !
kalo nk ade cnta.
kta mstila kna ade prasaan minta dlu.
diikuti suka,
syg,
&
seterusnya
cinta akan dtg.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
tpi
kata owg lagi.

^bercinta xsemestinya memiliki^

sbb

^jodoh pertemuan ajal maut kn kuasa ALLAH^

kte hya mampu mrncg tpi yg tntukan adalah
MAHA KUASA
*
*
*
*
*
*
*
*
*
jgn jdi cm sesetengah org.
terlalu fanatik terhadap hal2 cm ne.
smpaikan ada sggup bnuh dri kalo xdpt bersama org 2.
&
ade jga yg sesetngah 2 mempersalahkan org laen bla cnta xksmpaian
*
*
*
*
*
*
*
*
haaa~
selain tu bla brcnta.
kta jgnlah abaikan org sekeliling.
ne ade jer yg peluk2 smbil jln.
haish~
jgnla cm2.
nnt org asik tgok kte je.
kalo tgok je xpe gak.
mngata,mngutuk mcm2 dah kuar.
xbes kn.?
kte dosa dowg pn dosa.
pkir owg sekeliling.
tpi
kalo ade yg xsegan xmalu ngn owg sekeliling 2.
malu la ngn dri sndri.
ksian kt mata,hati,jantung,paru2 yg tgok kte wt suma ne.
ntah2 roh kte pn malu jgak.
haaa~
kwn2.
kata owg lagi.

^ikot hati mati,ikot rsa binasa la kta^

hee~
suma ne sbgai peringatan.
ntok aku & suma yg bce blog ne.
kte kn manusia biasa.
tiap2 owg ade kelemahan masing2.
xder owg yg perfect.
so xslh kalo kte sling tgur kn? kn? kn?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
haa~
teringat plak kisah cnta mmbe aku.
kisah bf da men kayu 3 blkg da.
alasan nk duet.
haish~
lelaki oh lelaki.
jgnla aniaya kaum hawa mcm 2.
jgn permainkan kmi.
saket taw x.
saket ati,jiwa,mnda.
kalo nk ckp nk.
kalo xnk ckp xnk.
mmbe aku ne pnyer la baek.
tgok2 bf da wt cm2.
aku pn brangin kalo jd cm2.
kalo aku kt tmpt mmbe aku.
bf aku 2 harap maaf la aku nk jmpe blek.
walaupun aku syg dya ag.
tpi mmbe aku ne sggup jmpe dya lagi.
mnta pnjelasan.
baek kn?
aku xska owg mcm 2.
tpi kalo mmbe aku ske ag.
apela daya aku.
aku hya kwn yg dpt bgi nasihat & pndapat.
tpi suma keputusan kt tgn dya kn?
tpi aku hrp ape yg dya wt adalah terbaek dlm idop dya

so
*
*
*
*
*
*
*
nsihat aku kpada bf dya.
hrgailah owg yg baek kt dpn anda.
bla anda dh kehilangan
bwu anda akan tawu betapa bhrganya seseorang itu.
*
*
*
*
*
*
oke la.
dh byk aku bebel2.
nnt kte jmpe ag.
ntok entry seterusnya.

peace no war !
^_^

quote of the day :




2 comments:

  1. smuga kita tergolong lam manusia yang xfanatik ngan cinta..
    at least, kita xspend benda yang kita sayang+sgt bharga kat dy..
    at least, kita xkan frust sangat bila dy tinggal kita..

    ReplyDelete
  2. insyaAllah..
    selagi kita dapat berfikir scra rasional.
    ape yg patut & xpatut kte wt.
    sekurang2nya bla kta dtgglkan xder la wt kje 'pandai' kn..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...